Słowenia - turystyka, atrakcje, noclegi

Rezerwacja noclegów w Słowenii w najlepszej cenie sprawdź

2022-03-02

Rozwój Słowenii w mediach społecznościowych – raport Meltwater`a


Według raportu Meltwater`a w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2021 roku, Słowenia została wymieniona w 30 900 artykułach internetowych - generując zasięg 66,1 miliarda potencjalnych punktów kontaktowych z mediami. Z kolei jako cel turystyczny została oznaczona w aż 109,9 tys. postach.

Największą popularnością cieszyły się artykuły związane ze sportem - zwłaszcza Mistrzostwa Świata w Skokach Narciarskich w Planicy oraz turnieje kolarskie Tour de France i Tour of Słowenia. 

W równie wielu publikacjach wspomniano o zdobytym tytule Europejskiego Regionu Gastronomii 2021, a także o drugim tytule Europejskiej Stolicy Kultury w 2025 roku.

Innymi powracającymi tematami były: zrównoważona turystyka i nanoturystyka. Szereg artykułów wymieniało Słowenię wśród 20 najlepszych miejsc z szeroką ofertą atrakcji.

Niejednokrotnie poruszano także temat ochrony pszczół, który zyskał światową uwagę mediów dzięki projektowi UNESCO-Guerlain Women for Bees – gdzie Angelina Jolie została ogłoszona Matką Chrzestną Pszczół.

Według tegorocznych danych Instagram został najpopularniejszym kanałem mediów społecznościowych, osiągając 68%, drugie miejsce zajął Twitter (23%), a następnie blogi (4%). W przeciwieństwie do wcześniej analizowanych okresów Facebook nie znalazł się w czołówce platform mediów społecznościowych z powodu spadku liczby postów. Powodem tego były zmiany w ustawieniach prywatności Facebooka, które znacznie ograniczyły liczbę monitorowanych stron.

Badania wykazały, że 58% przeanalizowanych postów zawierało #slovenia. Oprócz tego wysokie miejsce zajęło również #ifeelslovenia z 49%. Niestety po raz kolejny najrzadziej użyto #tasteslovenia - wzmiankując tylko 1% wszystkich wpisów.

Źródło: slovenia.info

Słowenia - piksel