Słowenia - turystyka, atrakcje, noclegi

Rezerwacja noclegów w Słowenii w najlepszej cenie sprawdź

Noclegi Turistična Kmetija Gartner - Apartamenty Bohinj

Adres: Studor v Bohinju 3A, 4267 Srednja vas v Bohinju
Rodzaj: Agroturystyka
Tel: +48 52 321 49 87 (8:00 - 20:00)
Email:
Rezerwacja w języku polskim

• Turistična Kmetija Gartner - z zewnątrz
  • Turistična Kmetija Gartner - plac zabaw
  • Turistična Kmetija Gartner - okolica
  • Turistična Kmetija Gartner - produkcja serów
  • Turistična Kmetija Gartner - pokój
  • Turistična Kmetija Gartner - z zewnątrz
  • Turistična Kmetija Gartner - altana

InformacjeMapa

Apartamenty, serownia i oferta specjalna rodzinnej Agroturystyki Gartner z Bohinja

Do dyspozycji Gości oddajemy dwa apartamenty dla 3 (2 + 1) i 4 (3 + 1) osób. Każdy z nich wyposażony jest w sypialnię z łóżkiem małżeńskim i dodatkowym łóżkiem pojedynczym, w pełni wyposażoną kuchnię ze stołem jadalnym oraz łazienkę z kabiną prysznicową. Większy apartament ma także balkon. Za domem znajduje się ogród z placem zabaw dla dzieci, grill i kozolec (zadaszenie o charakterystycznym kształcie, służące także do przechowywania i suszenia siana i innych zbiorów), pod którym są do dyspozycji stoły i ławki, gdzie Goście sami mogą zorganizować piknik.

Nasza rodzina, licząca cztery osoby, już od dłuższego czasu zajmuje się produkcją mleka i wytwarzania z niego produktów mlecznych typowych dla naszego regionu. W tym celu wybudowaliśmy mniejszą serownię (zakład przetwórczy), gdzie mleko, które dają nasze krowy, przetwarzamy w Bohinjski ser, Mohant (ser typowy dla tego regionu, z naturalną penicyliną) i ser biały oraz bryndzę. Gościom chętnie pokażemy, jak tworzy się nasze wyroby. Większość z nich ma status wyrobów regionalnych. Ponadto oferujemy suszone wyroby mięsne własnej produkcji.

Tradycją naszego gospodarstwa stało się już to, że nasi Goście sami wybierają warzywa i owoce z naszego ogrodu lub pobliskiej działki i przygotowują sobie z nich posiłki. To oferta dodatkowa w miesiącach letnich, którą nasi Goście bardzo cenią. Oprócz warzyw naszym Gościom oferujemy także ser, ser biały i Mohant oraz świeże mleko. Mleka nie oferujemy w miesiącach lipiec i sierpień, gdyż wtedy nasze krowy wypasane są na pastwisku Laz. W tym okresie Goście – także Ci przejeżdżający lub spacerujący po szczytach otaczających Bohinj – mogą nas tam odwiedzić, gdzie oferujemy kwaśne mleko, przygotujemy poczęstunek z naszych wyrobów, damy trochę domowego smalcu z kiełbasą lub ugotujemy właściwe, prawdziwe Bohinjskie žgance (danie z mąki i smalcu właściwe dla tego regionu). Polana Laz znajduje się w sercu Parku Narodowego Triglav i jest jedną z piękniejszych wciąż żywych polan, na których turyści i wędrowcy mogą odpocząć i nacieszyć zarówno ciało jak i duszę.

Nasze wyroby przez cały rok można dostać w serowni, gdzie mamy także mniejszy sklepik – zapraszamy Gości chcących poznać prawdziwy smak Słowenii i Bohinja, a także tych, którzy po prostu cenia wyroby domowe i ekologiczne.

Nasze gospodarstwo, znane także pod imieniem Pr' Odolnek, znajduje się w maleńkiej wiosce Studor w Bohinju, leżącej u stóp szczytu o tym samym imieniu. Nasza wioska od jeziora Bohinj oddalona jest zaledwie 3 km. Jest to jedna z najstarszych wiosek w regionie, z właściwymi dla niej kozolcami.

I jeszcze informacja dla wędrowców lub tych z Państwa, który odwiedzą nad na Polanie Laz.

Jak trafić na szlak:

Z autostrady Lublana – Jesenice zjechać na Lesce i jechać aż nad Bled i dalej w kierunku Bohinjska Bistrica. Kierować się dalej na Jezioro Bohinj (Ribčev laz), nad którym będzie skrzyżowanie – kierować się w prawo na Stara Fužina. W miasteczku Stara Fužina na skrzyżowaniu przy kapliczce skręcić ostro w lewo na drogę pod górę w kierunku polany Blato, Vogar i doliny Voje. Droga prowadzi do miejsca, gdzie pobierane są opłaty drogowe i parkingowe, ale należy kierować się dalej do kolejnego skrzyżowania, gdzie należy skręcić lewo (na prawo jest kierunek Voje). Następnie, jadąc dłuższą chwilę po tej drodze, na kolejnym skrzyżowaniu skręcić w prawo (zakręt jest dość ostry) w kierunku polany Blato (prosto jest polana Vogar) – tą drogą dojechać aż do parkingu nad polana Blato.

Opis trasy:

Z parkingu nad polaną Blato kierować się po drodze w kierunku wstecznym do drogowskazów. Tu wybieramy drogę, która na początku jest dość stroma i która w około 10 minutach doprowadza do rozdroża, gdzie należy kierować się w prawo w kierunku polany w Lazie (na lewo jest polana pri Jezeru). Po kolejnych kilkudziesięciu krokach pojawi się kolejne rozdroże, gdzie należy kierować się w prawo, a dróżka będzie coraz węższa (prosto polana pri Jezeru – ścieżka stroma). Dróżka jest średnio stroma i prawie cała biegnie przez las. Po około półtoragodzinnym marszu na prawo będzie dróżka na polanę Krstenica, ale należy kierować się dalej prosto w kierunku polany Laz. Ścieżka zacznie się trochę opuszczać i szybko doprowadzi do polany Laz.

Powrót jest możliwy na polanę Blato przez polanę Krstenica (od Lazu do Krstenicy jest około godzina marszu, od Krstenicy do Blata kolejna godzina) lub przez polanę Jezero (Laz – Jezero około godzina marszu i Jezero – Blato około 45 minut).

Na polanie Laz jesteśmy do Państwa dyspozycji pod numerami telefonu:  00386 31 869 038 Gregor lub 00386 41 205 182 Lucija.

Więcej informacji i rezerwacje na: